מלחמת הסטטוס קוו • דרעי נגד 'רכבת ישראל': "הפסיקו לאלתר לעבוד בשבת"

    דוד לזר No Comments on מלחמת הסטטוס קוו • דרעי נגד 'רכבת ישראל': "הפסיקו לאלתר לעבוד בשבת"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הכלכלה בראשותו של השר אריה דרעי ממשיך לאכוף את החוק האוסר על חברות לעבוד בשבת, מלבד במקרים דחופים שניתנו להם אישור מראש, בשל כך הודיע המשרד לרכבת ישראל על ביטולם מעתה של ההיתרים לעבודות פיתוח ותשתית במהלך השבת.

    ברכבת ישראל זועמים על ההחלטה ומאשימים כי ביטול העבודות בשבת – עלול לגרום לפגיעה משמעותית בתנועת הנוסעים ואף לעיכובים של עד שנתיים בפתיחת הקו המהיר לירושלים.

    לדברי הרכבת, בעקבות ההחלטה יבוטלו רכבות בימי שישי ובמוצאי שבת דבר שלטענתם יפגע משמעותית בציבור הנוסעים ובחיילים. כמו כן, נטען כי אי ביצוע מבצעי תשתית מורכבים ופיתוח מסילתי בשבתות – יאלץ את החברה לבצעם בימי חול בלבד, לסגור לשם כך מסילות ועצם להשבית לשם כך רכבות סדירות.

    העדר עבודות בשבת יביאו גם לירידה משמעותית בהובלת המטענים – אלפי משאיות נוספות בכל יום בכבישי המדינה, פקקים משמעותיים לאורכה ולרוחבה, השפעה על הבטיחות וזיהום האוויר, כך מאשימים ברכבת ישראל ומוסיפים כי העלויות נאמדים במיליארדי שקלים.

    "ההחלטה שלא לאפשר לרכבת ישראל לבצע עבודות קריטיות בסופי שבוע היא הפרה של הסטטוס קוו ובכך משיתה על הציבור גזרה שלא יוכל לעמוד בה. לצערנו הדבר יבוא בעיקר על חשבון הנוסעים", אמרו ברכבת ישראל והבהירו כי למרות התנגדותם, "כחברה ממשלתית שומרת חוק, כל החלטות גורמי הממשלה יבוצעו כלשונן. על אף המשמעויות המצוינות לעיל".

    ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "מדיניות המשרד בכל הקשור למתן היתרים לעבודה בשבת במקרים דחופים, לא השתנתה. על פי הנחיית שר הכלכלה ומשרד הכלכלה, יידרשו מעתה חברות ממשלתיות שרוצות היתר לעבודה בשבת, לצרף לבקשה את אישור השר הממונה. אם רכבת ישראל רוצה היתר עבודה בשבת, היא נדרשת לצרף לכל בקשה את חתימת שר התחבורה וההיתר יינתן לה".



    0 תגובות